5S Kitabı (5. Baskı)

Kitap Hakkında:

Bu kitapta verilen bilgiler, Yalın Yaklaşımlar dikkate alınarak, bir işyeri organizasyonu olarak adlandırılan 5S’ in adımlarına göre hazırlanmıştır.

İlk olarak Japonya da kullanılmaya başlamış olan 5S iş yerindeki malzeme ve bilgi akışının hızlı ve doğru olmasını sağlamak için kullanılan basit ve kolay uygulanabilen bir yöntem gibi görünse de uygulanması ve sürdürülmesi emek isteyen bir süreçtir.

Kuruluşlarda iyi başlatılan “5S” uygulamalarının sürdürülmesi ve geliştirilmesinde çoğunlukla sorunlar yaşanmakta ve beklenen fayda sağlanamamaktadır. Bu sorunların temel nedenleri arasında 5S sisteminin yöneticiler ve/veya çalışanlar tarafından yanlış ya da eksik algılanması yer alır. Ayrıca, yeterince uygulama örneği görülemediği için yöneticilerin ve/veya çalışanların yaratıcılıklarını ortaya koyamaması 5S uygulamalarının temel sorunlarından bir başkasıdır.

Bu nedenle bu kitap iki asıl amaç için hazırlanmıştır:
• Yöneticiler ve çalışanlar arasında 5S sisteminin doğru şekilde algılanmasını sağlamak için ortak bir dil oluşturmak ve
• Farklı ortamlardan derlenmiş çeşitli fotoğraflar, şekiller ve örnekler sunarak 5S uygulayıcılarının ufkunu genişletmek ve yaratıcılığını artırmak.

Özellikler: ISBN: 978-605-327-680-7, Bursa, 2018, 5. Basım, 160 sayfa, Kuşe kağıt, 1. Hamur, 19.5 x 13 cm
satinal-buton

İlginizi Çekebilir

Sorularla Kalite Kitabı

Açıklama: Bu kitapta verilen bilgiler, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı ve diğer ilgili standartlardan alınmıştır (kaynakça da verilen). Bu bilgiler; kimi yerde özetlenerek asıl amaç öne çıkartılmış, kimi yerde

Sorularla OHSAS Kitabı

Açıklama: Bu kitapta verilen bilgiler, OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi standardı ve diğer ilgili standartlardan alınmıştır (kaynakçada verilen).Bu bilgiler; kimi yerde özetlenerek asıl amaç öne çıkarılmıştır, kimi

Sorularla ISO/TS 16949 Kitabı

ISO/TS 16949 Teknik Şartnamenin amacı, hata önleme ve tedarik zincirindeki değişim ve kayıpları azaltmayı vurgulamak suretiyle, sürekli iyileştirmeyi sağlamak için bir kalite yönetim sistemi geliştirmektir. Bu Teknik Şartname müşterinin uygulanabilir