Bir Başarı Hikayesi

Bir Başarı Hikayesi

Soru 1: Altı sigma çalışmalarına nasıl başladınız ? Firmada kaç yeşil kuşak var?

Bu çalışmalara en büyük müşterilerimizden olan Ford Otosan’nın yönlendirmesi ve teşvikiyle başladık. Sayın Hasan Ağar ve Tolga Çevik’in çok destekleri oldu. Kendilerine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Ford Otosan firması’nın Q1 ödülüne aday olduğumuz için çalışmalara başlamıştık. Sigma Center Yönetim Sistemleri’nin firmamız tepe yöneticilerine verdiği bilinçlendirme eğitimi sonrasında 13 eylül 2005 tarihinde çalışmalara başlandı.
İlk etapta 6 adet yeşil kuşak adayı belirlendi ve 6 tane proje seçildi.

Soru 2: Projelerinizi nasıl tespit ettiniz? Projeler stratejik hedeflerinize uyum gösteriyor muydu?

Biz hedeflerimizi, uyguladığımız tüm süreçlerimizdeki açık noktaları tespit etmek ve bu noktalarda iyileştirmeleri gerçekleştirerek; kalite maliyet hız parametrelerinde kazanımlar elde etmek olarak belirlemiştik.. Altı sigma çalışmalarımızda temel hedeflerimiz de bunlar oldu zaten.

Projelerimizdeki ortak amaç müşteri beklentilerini karşılamak. Bunlar için de 3 temel unsur olan kalite maliyet ve hızı yerine getirmek gerekiyor zaten. Bu projelerden ortaya çıkan sonuç ise bu unsurları iyileştirmek oldu. Müşterilerimizin beklentilerini tamamen karşılayıp elde edilen kazançları yine kendi firmamız içerisinde yatırımlara dönüştürerek çok daha iyi noktalara gelmek ve müşterilere çok daha iyi hizmetler sunmak. Müşterilere çok daha kaliteli ürünler verebilmek.

Soru:3 Projeler esnasında karşılaştığınız sorunlar oldu mu? Nelerdir ?

Projelerimiz esnasında karşılaştığımız 2 temel sorun var.Bunlardan bir tanesi :
Otomativ sektöründe şu sıralar yeni projelerin devreye girdiği dönemdeyiz. Bu yeni proje çalışmaları esnasında zaman sıkıntısı ilk sorunumuzdu. Bunu arkadaşlarımızın özverili çalışmalarıyla, proje sahipleri ve şampiyon olarak bizlerin destekleriyle ve yönlendirmeleriyle aşmaya çalıştık. İkinci temel sorun da:
Eski alışkanlıkların kullanılmaya çalışılması bertaraf edilememesi ile gereksiz analizler ve gereksiz yöntemlerin kullanıyor olmasıydı.Bunları da Sigma Center’ın destekleri ile aşmaya çalıştık.

Sigma Center

İlginizi Çekebilir

Kaliteye Yolculuk Programı (BursaTV)

Yalın üretim nedir? Müşterinin beklediği kalite, maliyet, verimlilik ve hız üçlüsüdür. Bu noktaya ulaşabilmek için üç tip faaliyet vardır; 1) Değer yaratan faaliyetler: Ürünün dönüşümü örneğin preste parçanın şekillenmesi, kumaşın