ISO 9001:2015 ile gelen yeni “Kalite Yönetim Prensipleri” nelerdir?

ISO 9001:2015 ile gelen yeni “Kalite Yönetim Prensipleri” nelerdir?

Kalite Yönetim Prensipleri 7 adettir ve sırasıyla şöyledir.

1.        Müşteri Odaklılık;    tüm çalışanların müşteri odaklı olması beklenir

2.        Liderlik;   kuruluş içerisinde bir ekibi yönetiyorsanız lidersiniz demektir. Liderlik anlayışının benimsenmesi istenir.

3.        Çalışanların Katılımı;  KYS içerisinde bütün çalışanlara ihtiyaç vardır ve KYS faaliyetlerine katılımı gerekir.

4.        Proses Yaklaşımı;   Proses yaklaşımı uygulanmalıdır. (Bu prensibi ileride daha detaylı inceleyeceğiz.)

5.        İyileştirme;  Çeşitli yollarla iyileştirmeler yapmak ve bunu sürekli kılmak her kuruluşun prensipleri arasında yer almalıdır.

6.        Kanıta Dayalı Karar verme;   Etkin kararlar verilerin ve bilginin analizine dayanır. Ölçüm ve istatistik tüm çalışanların günlük yaşamına entegre olmalıdır. Yönetim sisteminin temelini veri, ölçüm ve bilgi sistemi oluşturmalıdır. Bu nedenle kanıta dayalı karar verme prensibi önemlidir.

7.        İlişki Yönetimi; Kuruluşlar iç ve dış taraflarla karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler oluşturmayı ve bunu yönetmeyi prensip edinmelidir.

Kalite yönetim prensipleri ile ilgili yazımız hakkında eklemek istediğiniz görüş ve önerileriniz varsa lütfen iletişim sayfasından bize ulaşın.

altasoft-970x140

 

İlginizi Çekebilir

ISO 9001:2015’ in faydaları nelerdir?

ISO 9001:2015’ in faydaları nelerdir? ISO 9001:2015’in faydaları nelerdir? bu konuda bilgi almak isteyenler için bu sayfayı hazırladık. ISO 9001:2015 standardına göre bir KYS’ nin uygulanması bir kuruluşa şu faydaları

ISO 9001:2015 neleri amaçlamaz?

ISO 9001:2015 neleri amaçlamaz? Bu standardın amaçları arasında şunlar yoktur; –KYS’ de tekdüzelik sağlamak; Yani bu standart firmaların sistemlerini, dokuman yapılarını birbirine benzetmeye çalışmaz. Genellikle firmalar birbirlerinin dokümanlarını kopyalayarak uygulamaya

Proses yaklaşımı, ISO 9001:2015′ in neresinde?

ISO 9001:2015 PUKÖ döngüsü ve risk temelli düşünce içeren proses yaklaşımı kullanır. Proses yaklaşımı, ISO 9001:2015′ in neresinde? ISO 9001:2015 standardı, yeni bir yapı ile geldi. On bölümden oluşan yeni