ISO 9001 2015 Standardı Yayınlandı (Türkçe)

ISO 9001 2015 Standardı Yayınlandı (Türkçe)

ISO 9001 2015 Revizyonu Yayınlandı

Sigma Center alanında uzman bir eğitim ve danışmanlık kuruluşudur ve görevi müşterilerinin değişen şartlara göre güncel kalmasına, rekabet gücünü korumasına yardımcı olmaktır. ISO 9001 2015 eğitim ve danışmanlık hizmetleriyle de müşterilerine değer katmaktadır.ISO-9001-2015-LOGO

Bu amaçla Sigma Center, yönetim sistemlerinin en güncel versiyonlarını müşterileri için takip eder ve onları bilgilendirir.

ISO, son güncelleme ile birlikte ISO 9001:2015 standardını yayınladı. Bu standart ile birlikte son zamanların popüler kavramlarından olan sürdürülebilirlik ve risk yönetimi de iş hayatımıza girmiş oluyor.

2015 yılının ekim ayı sonunda yayınlanmış olan bu standardı güncellemek için 3 yıllık bir geçiş dönemi olacaktır. Firmaların ISO 9001 sertifikasının devamlılığı için, bu süre içerisinde ISO 9001 kalite yönetim sistemlerini 2015 versiyonuna bu güncellemeleri gerekmektedir.

ISO 9001:2015 Revizyonunu Sorularla Tartışıyoruz

ISO 9001 2015 Destek Al

Sigma Center size sunmuş olduğu çeviri desteğinin yanında ISO 9001 2015 Danışmanlık ve ISO 9001 2015 Eğitim konusunda yardımcı olabilir. ISO 9001 2015 Destek almak için teklif formumuzu kullanabilirsiniz.

Aşağıdaki linkte Sigma Center tarafından çevrilmiş olan türkçe tercümesi bulunmaktadır.

Sigma Center

ISO 9001:2015 Standardı Temel Eğitimi
Genel Katılıma Açık olarak Bursa’da gerçekleştirilecek.
Eğitim hakkında bilgi almak / kaydolmak için buraya tıklayınız.

ISO 9001:2015 KYS Standardı Türkçe Tercümesi

Standardın çevirisini takipte bulabilirsiniz.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi – Giriş

0. Giriş

0.1 Genel

Toplam performansın iyileşmesine yardım eden ve sürdürülebilir kalkınma için temel sağlayan bir Kalite Yönetim Sisteminin (KYS) uygulanması kuruluş için stratejik bir karardır.

Bu standarda dayalı bir KYS’ nin uygulanmasının bir kuruluşa potansiyel faydaları:

  1. Müşteri şartlarını ve yasal şartları karşılayan ürün ve hizmetleri sürekli sağlama yeteneği,
  2. Müşteri memnuniyeti sağlamak için fırsatların oluşturulması,
  3. Kapsam ve amaçlar ile ilişkilendirilen risklerin ve fırsatların belirlenmesi,
  4. Belirlenen KYS şartlarına uygun olduğunu gösterme yeteneği.

Bu standart iç ve dış paydaşlar tarafından kullanılabilir.

Aşağıdakiler, bu standardın amaçları arasında değildir;

  • Farklı KYS’ lerinin yapılarında tekdüzelik sağlamak.
  • Bu standardın maddeleri ile dokümantasyonu aynı hizaya getirmek.
  • Kuruluş içinde, bu standardın kendine özgü terminolojisini kullanmak.

Bu standartta belirtilen KYS şartları ürün ve hizmetler için tamamlayıcı şartlardır.

Bu standart “PUKÖ Döngüsü” ve “Risk Temelli Düşünce” içeren proses yaklaşımını kullanır.

Proses Yaklaşımı, bir kuruluşa proseslerini ve ilişkilerini planlamak için olanak sağlar.

PUKÖ Döngüsü, kuruluşlara proseslerinin; yeterli derecede yönetildiğinden ve kaynakların sağlandığından ve iyileştirmek için fırsatların belirlendiğinden ve yerine getirildiğinden

emin olmak için olanak sağlar.

Risk temelli düşünce, kuruluşun proseslerinin ve KYS’ nin planlanan sonuçlarından sapmaya neden olabilecek faktörlerin belirlenmesine olanak sağlar. Önleyici kontroller ortaya koymak negatif etkilerin minimize edilmesini ve ortaya çıkan fırsatlardan en iyi derecede faydalanılmasını sağlar. (bakınız Madde A.4.)

Şartları sürekli karşılamak ve gelecekteki ihtiyaç ve beklentileri belirlemek, dinamikliği ve kompleksliği artış halinde olan bir çevrede yer alan kuruluşlar için güçlük oluşturur.

Bu amaca ulaşmak için, kuruluş, düzeltme ve sürekli iyileştirmenin yanı sıra, iyileştirmenin inovasyon, yeniden yapılanma ve buluş gibi çeşitli formlarının benimsemesinin gerekliliğini fark etmelidir.

“NOT” olarak verilen bilgi, ilgili şartın açıklanmasına ve anlaşılmasına rehberlik içindir.

0.2 Kalite Yönetim Prensipleri

Bu standart, ISO 9000’de tanımlanan Kalite Yönetim Prensiplerini temel almaktadır. Her prensibin tanımında şunlar yer alır; prensibin kuruluş için önemli olduğunun rasyonel nedeni,  prensiple ilişkilendirilen fayda örnekleri ve prensibin uygulanması sırasında organizasyonun performansını arttıracak tipik faaliyet örnekleri.

Kalite Yönetim Prensipleri şunlardır.

  • Müşteri Odaklılık
  • Liderlik
  • Çalışanların Katılımı
  • Proses Yaklaşımı
  • İyileştirme
  • Kanıta Dayalı Karar verme
  • İlişki Yönetimi

ISO 9001:2015 Standardına geçiş danışmanlığı hakkında
bilgi / teklif almak için buraya tıklayınız.

0.3 Proses Yaklaşımı

0.3.1 Genel

Bu standart, müşteri şartlarını karşılayarak müşteri memnuniyeti sağlamak için, KYS’ nin geliştirilmesi, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesi aşamasında Proses Yaklaşımının uygulanmasını teşvik eder. Proses Yaklaşımının uygulanması için gerekli olan özel şartlar madde 4.4 de verilmiştir.

Birbirleri ile ilişkili proseslerin bir sistem olarak anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflenen sonuçların başarılmasında, kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı sağlar. Bu yaklaşım kuruluşa, sistemin prosesleri arasındaki karşılıklı ilişkileri ve bağlılığı kontrol etmek için imkan sağlar, böylece kuruluşun toplam performansı artırılabilir.

Proses Yaklaşımı; istenen sonuçları başarmak için Kalite Politikası ve kuruluşun stratejik yönüyle uyumlu olarak proseslerin ve ilişkilerinin sistematik olarak tanımlanması ve yönetilmesini içerir.  Proseslerin ve sistemin bir bütün olarak yönetimi, istenmeyen sonuçları engellemeyi ve fırsatları avantaja dönüştürmeyi amaçlayan Risk Temelli Düşünceye bütün olarak odaklanarak (bak 0.3.3) PUKÖ Döngüsünün (Bak 0.3.2) kullanılması ile başarılabilir.

KYS içinde Proses Yaklaşımının uygulanması şunları sağlar;

  1. Şartların anlaşılması ve sürekli yerine getirilmesi,
  2. Proseslerin katma değer açısından dikkate alınması,
  3. Etkili proses performansının başarılması,
  4. Veri ve bilgilerin değerlendirilmesine dayalı proseslerin iyileştirilmesi.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi – Giriş PDF İndirmek İçin Tıklayınız

ISO 9001:2015 KYS – Şartlar (Çeviri Devamı) İçin Tıklayınız

sonra-ok

ıso 9001 2015, iso 9001 2015, ıso 9001:2015 türkçe tam metin, iso 9001:2015, iso 9001 2015 revizyon, iso 9001 2015 danışmanlık, iso 9001 2015 eğitim, iso 9001 2015 destek gibi anahtar kelimelerden de bu sayfaya ulaşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir

%70 Ekonomi Bakanlığı Hibe Destekli Yönetim Sistemleri Uzmanlığı Programı

Programın Amacı: Kalite Yöneticisi olmak isteyen katılımcılara, ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin kurulması veya mevcut sistemin iyileştirilmesi için Kalite Yönetim Sisteminin şartlarını örneklerle yorumlayarak öğretmek. Ayrıca, ISO 9001 Kalite Yönetim

Altı Sigma ile yönetimsel problemler kalmıyor

Dinamikliği ve karmaşıklığı giderek artan piyasa ortamında, müşteri beklentilerini sürekli karşılayarak ayakta kalmak kuruluşlar için çok önemli bir gündem maddesi. Bu ortamda kuruluşlar iç ve dış unsurlardan kaynaklanan onlarca hatta,