KANBAN Nedir?

Kanban nedir? Yalın Yönetim felsefesinin önemli noktalarından birisi prosesteki sürekli akışın sağlanmasıdır. Sürekli akış Çekme Sistemi ile sağlanır ve bir sonraki proses adımı ihtiyaç duymadığı sürece bir önceki adımın kesinlikle üretim yapmaması olarak tanımlanır. Yani müşteri istemediği sürece asla üretim yapmamak ya da hizmet sunmamak olarak tanımlanır.

KANBAN Prensipleri nelerdir?

Çekme Sisteminde ürünün üretilmesi ya da hizmetin sunulması üç temel prensibe göre yapılır;

  • Sadece neye ihtiyaç varsa onu üret.
  • Sadece ihtiyaç varsa (müşteri talep ediyorsa) üret.
  • İstenen miktar kadar üret.

Çekme sisteminin kalbidir. Japonca bir sözlük olan KANBAN işaret ya da sinyal anlamına gelir. Bu yaklaşım prosesteki malzeme akışını kontrol etmekle beraber tedarikçilerden gelen malzemelerin alımını da düzenler.

İlginizi Çekebilir

7 temel israf

7 temel israf konusuna önce tanımı ve bu 7 temel israfın ne olduğunu atnımalamakla başlamak gerekir.  İsraf, ürüne doğrudan değer katmayan veya ürünün dönüşümüne katkıda bulunmayan herşeydir. İsraf, birçok farklı

Ofis İçinde Bilgi Akışı

Lean ofisinde ‘akış’ kavramını bir hizmeti ya da ürünü son müşteriye ulaştırmak için kullanılan yol olarak düşünebiliriz. Bir ofiste bilgi, talepleri karşılayacak en iyi ve hızlı şekilde karşılayacak biçimde akmalıdır.

TPM Nedir? Toplam Verimli Bakım Nedir?

Adını İngilizce “Total Productivity Maintenance” kelimelerinin baş harflerinden alır ve “Toplam Verimli Bakım” anlamına gelir. TPM, üretim ve hizmet süreçlerinde, tüm çalışanların katılımı ile, otonom bakımı öngören, arıza giderme değil