Stratejik Planlama

SWOT ANALİZİ

SWOT Analizi; bir kuruluşun, sürecin veya kişinin güçlü (Strengths) ve zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemek, iç ve dış çevreden kaynaklanan fırsat (Opportunities) ve tehditleri (Threats) saptamak için kullanılan stratejik bir tekniktir.

PAYDAŞ ANALİZİ

Paydaş analizi, kuruluşun paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini analiz ederek verimliliğini artırmak amacıyla yapılır. Paydaşlar; kuruluşun kararlarından veya faaliyetlerinin sonuçlarından doğrudan ya da dolaylı olarak, olumlu ve olumsuz etkilenen ve/veya etkilenecek olan kişi, grup ve kuruluşlardır.

SÜREÇ ANALİZİ (mevcut durum)

Kuruluşun mevcut durumda yürütmekte olduğu süreçlerinin belirlenmesi ve tanımlanması işlemidir. Bu aşamada ideal durumu tanımlamadan önce mevcut durum ortaya konulur.

SEKTÖR ANALİZİ

Sektör Analizi; sektördeki müşterileri, rakipleri, çalışanları ele alarak değişimlerin neler olduğunu incelemek ve riskleri ve fırsatları görmek için yapılan bir çalışmadır.

PAZAR ANALİZİ

Pazar Analizi; pazardaki müşterileri, rakipleri, ürünleri ve fiyatları ele alarak değişimlerin neler olduğunu incelemek ve riskleri ve fırsatları görmek için yapılan bir çalışmadır.

BENCHMARK

Kıyaslama, bir kuruluşun kendi performansını yükseltebilmek için, üstün performansı olan diğer kuruluşları incelemesi, bu kuruluşların iş yapma usulleri ile kendi usullerini kıyaslaması, bu kıyaslamadan çıkardığı sonuçları uygulaması olarak tanımlanabilir.

VİZYON

Bir kuruluşun gelecekte ulaşmak istediği yeri gösterir. Kuruluşun ana hedefidir.

MİSYON

Bir kuruluşun var oluş nedenini gösterir.

DEĞERLER

Bir kuruluşun başarısı için çalışanlarının davranışlarını yönlendiren kurallardır, inançlardır ve/veya prensiplerdir. Değerler kurum kültürünün temelini oluşturur.

POLİTİKALAR

Vizyona ulaşmak için uygulanan yaklaşımlardır.

AMAÇLAR

Kuruluşun stratejik yönü ile uyumlu kritik başarı faktörleri ve stratejik hedefleridir.

HEDEFLER

Vizyona ulaşmak için, belirli dönemlere yönelik planlanmış sonuçlardır.

STRATEJİK PLAN

Kuruluşun vizyonuna ulaşması ve misyonunu yerine getirmesi için, değerleri, politikaları, amaçları, hedefleri ve kaynakları dikkate alınarak hazırlanan uzun ve orta vadeli yol haritasıdır.

İlginizi Çekebilir

Süreç Yönetimi Danışmanlık

SÜREÇ YÖNETİMİ DANIŞMANLIK Süreç yönetimi Nedir? Süreç yönetimi danışmanlık faaliyetlerimizden birisidir ve süreç yönetimi terim anlamı olarak girdileri çıktılara dönüştürmek üzere kaynakları kullanan her faaliyet veya faaliyetler dizisi bir süreç olarak

Poka Yoke

“ Poka” elde olmayan ya da dikkatsizce yapılan, “Yoke” ise önleme anlamına gelen Japonca sözlüklerdir. Dilimize kısaca “dikkatsizlikten kaynaklanan hataları önleme” olarak çevrilebilir. Poka-Yoke düşük maliyetli araçlar ve/veya çözümler ile

SA 8000 / BSCI / IQNet SR10

SA 8000, BSCI, IQNET SR 10 – SOSYAL SORUMLULUK YÖNETİM SİSTEMLERİ Sosyal Sorumluluk nedir? Günümüzde, kaliteli ürün, düşük maliyet, çevreye duyarlılık ve güvenlik kadar, sosyal sorumluluklara ve ahlaka uygunluk da