Stratejik Planlama

SWOT ANALİZİ

SWOT Analizi; bir kuruluşun, sürecin veya kişinin güçlü (Strengths) ve zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemek, iç ve dış çevreden kaynaklanan fırsat (Opportunities) ve tehditleri (Threats) saptamak için kullanılan stratejik bir tekniktir.

PAYDAŞ ANALİZİ

Paydaş analizi, kuruluşun paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini analiz ederek verimliliğini artırmak amacıyla yapılır. Paydaşlar; kuruluşun kararlarından veya faaliyetlerinin sonuçlarından doğrudan ya da dolaylı olarak, olumlu ve olumsuz etkilenen ve/veya etkilenecek olan kişi, grup ve kuruluşlardır.

SÜREÇ ANALİZİ (mevcut durum)

Kuruluşun mevcut durumda yürütmekte olduğu süreçlerinin belirlenmesi ve tanımlanması işlemidir. Bu aşamada ideal durumu tanımlamadan önce mevcut durum ortaya konulur.

SEKTÖR ANALİZİ

Sektör Analizi; sektördeki müşterileri, rakipleri, çalışanları ele alarak değişimlerin neler olduğunu incelemek ve riskleri ve fırsatları görmek için yapılan bir çalışmadır.

PAZAR ANALİZİ

Pazar Analizi; pazardaki müşterileri, rakipleri, ürünleri ve fiyatları ele alarak değişimlerin neler olduğunu incelemek ve riskleri ve fırsatları görmek için yapılan bir çalışmadır.

BENCHMARK

Kıyaslama, bir kuruluşun kendi performansını yükseltebilmek için, üstün performansı olan diğer kuruluşları incelemesi, bu kuruluşların iş yapma usulleri ile kendi usullerini kıyaslaması, bu kıyaslamadan çıkardığı sonuçları uygulaması olarak tanımlanabilir.

VİZYON

Bir kuruluşun gelecekte ulaşmak istediği yeri gösterir. Kuruluşun ana hedefidir.

MİSYON

Bir kuruluşun var oluş nedenini gösterir.

DEĞERLER

Bir kuruluşun başarısı için çalışanlarının davranışlarını yönlendiren kurallardır, inançlardır ve/veya prensiplerdir. Değerler kurum kültürünün temelini oluşturur.

POLİTİKALAR

Vizyona ulaşmak için uygulanan yaklaşımlardır.

AMAÇLAR

Kuruluşun stratejik yönü ile uyumlu kritik başarı faktörleri ve stratejik hedefleridir.

HEDEFLER

Vizyona ulaşmak için, belirli dönemlere yönelik planlanmış sonuçlardır.

STRATEJİK PLAN

Kuruluşun vizyonuna ulaşması ve misyonunu yerine getirmesi için, değerleri, politikaları, amaçları, hedefleri ve kaynakları dikkate alınarak hazırlanan uzun ve orta vadeli yol haritasıdır.

İlginizi Çekebilir

Turquality Danışmanlık

Yurt Dışı Global pazarda Türk Markalarının rekabet gücünü artırmak için firmaların potansiyel markalarının desteklendiği dünyada ilk kez uygulanan Marka Desteği programıdır. Ekonomi Bakanlığı markaları, bu program kapsamında,  Yurt Dışı tescil işlemleri,

KAIZEN

KAIZEN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Sürekli İyileştirme nedir? Eğer yaptığın işte hiçbir iyileşme göstermiyorsan, aslında geriliyorsundur. KAIZEN; Yapılan her şeyde sürekli iyileşmeyi amaçlar. Adını Japonca “ KAI” (değişim, gelişim) ve “ZEN” (daha

MSA Ölçüm Sistemleri Analizi

MSA ÖLÇÜM SİSTEMLERİ ANALİZİ MSA Nedir? Adını ingilizce “Measurement Systems Analysis” kelimelerinin baş harflerinden alır ve “Ölçüm Sistemleri Analizi ” anlamına gelir. Ölçüm sistemleri analizi, Ölçüm sisteminin planlanan uygulama için